پیش دبستان و دبستان دخترانه ایران فردا - بهترین دبستان دخترانه منطقه 22 - دبستان دخترانه شهرک گلستان - چیتگر

پرورش هوش و خلاقیت و اهمیت آن

فواید آموزش مکعب روبیک جنبه های بسیار زیادی در بهبود عملکرد ذهنی و مغزی کودکان داراست و باعث باز شدن ذهن نسبت به رویدادها و عکس العمل سریغ در برخود با آنها می شود. بهبود عملکرد و هماهنگی بیشتر بین چشم ها و دست ها از جمله فواید مهم حل مکعب روبیک است . از جمله دیگر مزایای آموزش روبیک می توان به افزایش تمرکز و سرعت در پردازش مغزی نام برد. آموزش روبیک تاثیر مناسبی را در جسم و ذهن دارد :

تاثیرات ذهنی :

بر اساس تحقیقات انجام شده ثابت شده است که مشغول بودن به فعالیت های ذهنی از قبیل پازل ، روبیک و … به سلامتی مغز در دوران سالخوردگی کمک می کند. بنابراین در فواید آموزش روبیک و حل مکعب روبیک یک ورزش مناسب برای سلامتی مغز در تمام دوران نهفته است.

تاثیرات فیزیکی :

توانایی و مهارت انگشتان دست را بالا می برد

هماهنگی بین دست ها و چشمان را بالا می برد.

قدرت واکنش دهی حرکتی را افزایش می دهد.

در حل روبیک ما سعی می کنم تا آنها را بر طبق یک الگوریتم و با یک نظم درست و خاص حرکت داده و کنار هم به طور درست قرار دهیم . برای حل آن در سریع ترین زمان خیلی مجاز به انجام اشتباه نیستیم.

اگر ما سعی کنیم مانند بسیاری از حل کننده های مکعب روبیک به دنبال راه حل های خلاقانه تر باشیم می توانیم در مدت زمانی کمی به یک حل کننده مشکل قوی تبدیل شویم.

اما مهمترین قسمت آموزش را شاید بتوان افزایش قدرت هوش منطقی فضایی در کنار خلاقیت و هوش بر شمرد. شما در حل مکعب روبیک بار ها و بارها با الگوریتم ها و چیدمان مختلفی از مربع عای رنگی مواجه می شوید. قدرت ذهنی ما بر اساس تصویر سازی ذهنی  بر اساس فرمول های همراه داشته به مرور در کمترین زمان راه حل آن را یافته و در یک هماهنگی خیره آور بین دست ها و چشمان ما ان را حل می نماید.

دپارتمان هوش و خلاقیت پیش دبستان و دبستان ایران فردا برنامه های مدونی برای پرورش هوش و خلاقیت دانش آموزان خود دارد،همواره در این راستا کلاسهای آموزش مکعب روبیک را برای دانش آموزان در نظر گرفته ایم که در کلیپ زیر میتوانید گوشه ای از این فعالیت ها را مشاهده نمایید

نظر شما برای “پرورش هوش و خلاقیت و اهمیت آن”