پیش دبستان و دبستان دخترانه ایران فردا - بهترین دبستان دخترانه منطقه 22 - دبستان دخترانه شهرک گلستان - چیتگر

اهمیت آموزش موسیقی برای دانش آموزان

یک تجربه ی موسیقی غنی مزایای بسیار زیادی را در پیشرفت و آموزش کودکان ایفا میکند بنا بر مطالعه ی انجام شده در دانشگاه تورنتو در سال ۲۰۰۴ کودکان شش ساله ای در حال فراگیری موسیقی بودند افزایش قابل توجهی در بهره ی هوشی آنان مشاهده شد.

آموزش موسیقی میتواند به بهبود مهارت های یادگیری کودکان بسیار کمک کند همچنین آموزش الفبای موسیقی به کودکان باعث میشود تا آنها الفبای اصلی را نیز به آسانی فراگیرند.

با توجه به پژوهش های انجام شده ارتباط بسیار نزدیکی بین موسیقی و هوش فضایی وجود دارد و این بدان معناست که موسیقی به کودکان در ترسیم و تجسم عناصر مختلف کمک بسیاری میکند و همچنین باعث بهبود مهارت های زمانی و مکانی آنها نیز خواهد شد، این مهارت ها به خصوص در هنگام حل مسائل چند مرحله ای مانند ریاضی،هنر، و به خصوص کار با کامپیوتر کاملا مشهود خواهد بود.

در دنیای امروز از موسیقی در شاخه ها و رشته های مختلفی استفاده میشد،شاخه ی پزشکی یکی از زمینه هایی است که از موسیقی در آن به عنوان درمان مورد استفاده قرار میگیرد.جالب است بدانید وقتی به موسیقی گوش میدهید هر دو نیمکره ی مغز در گیر فعالیت میشود .منظور ما از موسیقی فقز و فقط گوش دادن به آن نیست بلکه شامل یادگیری و نواختن ساز نیز میباشد.

موسیقی از طریق تاثیر موسیقی بر دقت و تمرکز افراد به نوع ملودی ، ریتم و …. در افزایش حافظه موثر است به همین خاطر دانش آ»وزانی که به نوعی با موسیقی در تعامل و ارتباط بوده اند در مدرسه و دانشگاه موفق تر هستند.

میتوان اینطور بیان کرد که موسیقی در میان تمام رشته های هنری موجود منحصر به فرد تر است زیرا اثر مستقیم بر روی هوشیاری افراد دارد

پیش دبستان و دبستان ایران فردا مفتخر است با به کارگیری اساتید مجرب دپارتمانی را با عنوان موسیقی راه اندازی نموده که از جمله فعالیت ها ی آن آموزش تخصصی سازهای مختلف به دانش آموزان از پیش دبستان تا دوره دوم دبستان خواهد بود.در ویدئو ی زیر نمونه ای از فعالیت های دپارتمان موسیقی ایران فردا را مشاهده خواهید کرد.


نظر شما برای “اهمیت آموزش موسیقی برای دانش آموزان”